.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مذاكرات نمايندگان روسيه با مقامات استان گيلان
رييس نمايندگي بازرگاني روسيه در ايران عصردوشنبه درنشستي با مسوولان اقتصاد و بازرگاني استان گيلان گفت: درحال حاضر در روسيه توجه بسيار به توسعه مناطق آزاد و تخصصي مي‌شود.

رييس نمايندگي بازرگاني روسيه در ايران عصردوشنبه درنشستي با مسوولان اقتصاد و بازرگاني استان گيلان گفت: درحال حاضر در روسيه توجه بسيار به توسعه مناطق آزاد و تخصصي مي‌شود.

به‌گزارش ايرنا " ايگور الكساندروف " اظهار داشت: قانون مناطق آزاد نيز تهيه و آژانس دولتي نيز تشكيل شده ولي در شروع راه هستيم و احتمالا ايران فراتر از ما قدم برداشته است.
وي افزود: بندرانزلي، بندر بزرگي در مسير بين‌المللي و مسيركريدور شمال جنوب و دروازه ورود به ايران است.
وي خاطرنشان كرد:زمينه‌هاي بسياري براي ارتقاي همكاري بين دو كشور به ويژه در بخش حمل و نقل وجود دارد و توسعه بندرانزلي نيز به اين همكاريها كمك شاياني مي‌كند.

مديركل بازرگاني گيلان نيز در اين ديدار با اشاره به موقعيت مهم استان گيلان در زمينه تجارت بين دو كشور گفت: آمار و ارقام دو سال اخير بيانگر رابطه خوب ايران و روسيه است.
"رضا پاك سرشت " اظهار داشت: زيرساختهاي اخيري كه در گيلان آماده شده از جمله توسعه و تجهيز بندر انزلي و ايجاد منطقه آزاد موجب افزايش روابط ايران و روسيه خواهد بود.

مديرعامل منطقه‌آزاد انزلي نيز روابط ايران و روسيه را بسيار خوب توصيف كرد و گفت: روسيه در سياست ايران نيز از جايگاه خوبي برخوردار است و رييس جمهور همواره بر توسعه روابط في مابين تاكيد دارند.
"كمال فيروزآبادي" اظهار داشت: استان گيلان به لحاظ داشتن مرزهاي مشترك با روسيه و كشورهاي آسياي ميانه مي‌تواند روابط بسيار خوبي با آنها داشته باشد.
وي خاطرنشان كرد: ما آماده ارتقاء روابط اقتصادي در تمامي زمينه‌ها با استانهاي حاشيه خزر داغستان، آستراخان و غيره هستيم.
فيروزآبادي بااشاره به نقش استان گيلان در زمينه حمل و نقل و تبادل كالا بين دو كشور متذكر شد: ظرفيت براي همكاري در حمل و نقل بسيار زياد است.
مديرعامل منطقه آزاد انزلي گفت: حجم روابط تجاري بين ايران و روسيه دو ميليون دلار است كه ‪ ۹۰‬درصد آن را واردات از روسيه و ‪ ۱۰‬درصد را صادرات تشكيل مي‌دهد.

مديركل بنادر و كشتيراني گيلان نيز بخشي از توانمندي‌هاي بندرانزلي را قدمت ‪ ۲۰۰‬ساله فعاليتهاي بندري ، وجود ‪ ۱۰‬پست اسكله، ‪ ۶۵‬هكتارمحوطه بندري ، سه‌هزار و ‪ ۲۰۰‬هكتار عقبه منطقه آزاد و ظرفيت شش ميليون تني فعلي تخليه و بارگيري كالا بر شمرد.
به‌گزارش ايرنا" فرهاد منتصر كوهساري " اظهار داشت: در طرح توسعه بندر كه در محدوده منطقه آزاد است محوطه بندري به ‪ ۱۰۵‬هكتار و تعداد اسكله‌ها به ‪ ۲۴‬اسكله و ظرفيت تخليه و بارگيري كالا به ‪ ۱۰‬ميليون تن در سال افزايش مي‌يابد.
وي خاطرنشان كرد: ‪ ۷۲/۵‬درصد از كالاهاي وارده به بندرانزلي از روسيه و بقيه از قزاقستان و تركمنستان است.  
وي خاطرنشان كرد: ما نيز انتظار داريم كشتي‌هايمان كه‌به بنادر ماخاچكالا و آستراخان تردد مي‌كنند از شرايطي مشابه برخوردار باشند.

به‌گزارش‌ايرنا مديرعامل كشتيراني درياي خزر نيز در اين جلسه بااشاره به برخي مشكلات كشتي‌هاي ايراني خواستار رفع اين مشكلات و ارايه خدمات مناسب تر به كشتي‌هاي ايراني شد.
"آ. و. كارپيچ" معاون دپارتمان روابط اقتصادي خارجي وزارت توسعه اقتصادي و تجارت روسيه در اين جلسه گفت: ما علاقمند به ارتباط اقتصادي و حمل و نقل بين دو كشور هستيم.
وي با اشاره به اهميت بسيار زياد بندرانزلي در تجارت بين دو كشور پيشنهاد كرد: دو طرف براي توسعه فعاليتهاي كشتيراني و حمل و نقل برنامه ريزي مشترك داشته باشند.
كارپيچ از مسوولان بنادر و كشتيراني، بازرگاني ايران خواست تا مشكلات تجاري و حمل و نقل في ما بين را به‌طور مكتوب به آنها ارايه دهند تا براي آنها راهكار مناسب انديشيده شود.
اين مسوول روسي همچنين از آمادگي براي پذيرش سرمايه‌گذاران ايراني براي سرمايه‌گذاري در بنادر كشورش خبر داد.

اين هيات بلند پايه اقتصادي و تجاري روسيه علاوه بر شركت در جلسه مشترك با مسوولان منطقه آزاد انزلي، ادارات كل بازرگاني، حمل و نقل، پايانه استاندارد، بانك صادرات، نماينده جهاد كشاورزي و جمعي ديگر از مسوولان دست اندركار تجارت واقتصاد گيلان از محدوده‌هاي تجاري،صنعتي و بندري منطقه آزاد انزلي ديدار كردند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.126 seconds.